Hər kəs insan beyninin iki yarımkürədən ibarət olduğunu bilir. Uzun müddət belə bir bölünmənin bədənimizin təkrarlama sisteminin elementlərindən biri olduğuna inanılırdı. İnsanın iki ağciyəri, iki böyrəyi, iki gözü, iki qolu, iki ayağı və s. var. Orqanların bu cür təkrarlanması fövqəladə hallarda insanın həyatını xilas etməyə və onun hərəkət edə bilməsini təmin edən ehtiyat mühafizə sistemi adlandırıla bilər. İnsan bir ağciyər və bir böyrəyi ilə yaşaya bilər, bir gözü zədələnirsə, qalanı ilə idarə edir.
Məşhur fizioloq Akademik İ.P.Pavlovun əsərləri beyin haqqında anlayışımızı genişləndirdi. İnsanın iki əsas psixotipi haqqında fərziyyə irəli sürərək, beyin yarımkürələrinin funksiyalarındakı fərqləri ilk dəfə öyrənən o idi:
- “mütəfəkkirlər” sol yarımkürələri;
- “rəssamlar” sağ yarımkürələri.

Serebral yarımkürələrin
funksiyalarında fərqlər
Sağ yarımkürəyə və sol yarımkürəyə təfəkkürün bu bölünməsinə interhemisferik asimmetriya nəzəriyyəsi deyilir. Bu nəzəriyyəyə görə, insanın qabiliyyətləri, üstünlükləri, ən böyük uğur qazandığı fəaliyyət növləri dominant yarımkürədən asılıdır.
Hazırda bu mövqe ilə hamı razılaşmır. Buna baxmayaraq, hər iki yarımkürənin nədən məsul olduğu sualı artıq şübhə doğurmur.
Sol yarımkürənin əsas funksiyaları
- məntiq;
- mücərrəd düşüncə;
- faktların ümumiləşdirilməsi və sistemləşdirilməsi;
- davranış alqoritmlərinin işlənib hazırlanması;
- diqqətin konsentrasiyası;
- konsentrasiya.
Bəzi tədqiqatçılar sağ yarımkürəni insanın yaşaması və uyğunlaşması üçün cavabdeh olan “gözətçi” adlandırırlar. Bütün insanların sol yarımkürə olduğuna dair bir bəyanat var, çünki bütün müdafiə mexanizmlərimiz dəqiq olaraq sol yarımkürədə “daxili qurulmuşdur” və o, üstünlük təşkil etmirsə, bir insan bu dünyada sadəcə yaşaya bilməz.
Sağ yarımkürənin əsas funksiyaları
- vizual-məcazi düşüncə;
- emosionallıq;
- intuisiya;
- yeni ideyaların yaranması;
- assosiasiyaların inkişafı;
- məkan oriyentasiyası.
Gördüyünüz kimi, sağ yarımkürə yaradıcı və yaradıcı proseslərdən məsuldur. Sol yarımkürə naxışların və alqoritmlərin inkişafına cavabdehdirsə, onda sağ yarımkürə fərziyyələr irəli sürür, köhnə sxemlərin fəaliyyətini dayandırdığı dəyişən şərtlərə uyğunlaşmağa kömək edir.
Fərdin sağ qalması və növün sağ qalması
Sol yarımkürənin insanın sağ qalmasına kömək edən yarımkürə olduğuna inanılır. Eyni zamanda, hüquq qrupun (və daha qlobal miqyasda, bütün bəşəriyyətin) sağ qalmasına cavabdehdir. Naməlum olanı araşdırmaq çox vaxt təhlükəli bir işdir. Bununla belə, kimsə istirahət üçün yol açmalıdır və bu vəziyyətdə sağ yarımkürə rasional sol “həmkarını” ələ keçirərək üstünlük təşkil edə bilər.

Sağ beyin
təfəkkürünün inkişafı
İnsan beyninin strukturları yetkinlik yaşına çatana qədər inkişaf edir. Buna görə də, zəkanın və ümumiyyətlə beyin funksiyalarının inkişafı üçün məktəbəqədər və ibtidai məktəb yaşı optimaldır.
Həm uşaqlar, həm də böyüklər üçün uyğun olan ən sadə məşq aparıcı əlin dəyişdirilməsidir. Əgər sağ əllisinizsə, dişlərinizi fırçalamağa, kompüter siçanından istifadə etməyə və ya sol əlinizlə yazmağa çalışın. Eyni şey solçulara da aiddir. Heç kimə sirr deyil ki, xüsusi funksiyalara əlavə olaraq, sağ və sol yarımkürələr bədən hissələrindən birinin motor bacarıqlarına cavabdehdir. Bu vəziyyətdə sinir siqnalları əyri şəkildə gedir: sol yarımkürə bədənin sağ yarısının işinə, sağ yarımkürə isə solun işinə cavabdehdir.
Təəssüf ki, tez-tez olur ki, sağ yarımkürə unudulur. Ancaq yalnız hər iki yarımkürəni inkişaf etdirmiş insan çətin və anlaşılmaz vəziyyətdə necə davranmağı, yeni ideyalar doğurmağı və yaradıcı düşünməyi öyrənə bilər. Belə uşaq məktəbdə daha yaxşı oxuyur və öyrənmə prosesinin özü onun üçün daha asandır.
Yarımkürənin sinxronizasiyası məşqləri
Sağ yarımkürəni inkişaf etdirən məşqlərin əksəriyyəti insan bədəninin hər iki hissəsinin motor bacarıqlarını inkişaf etdirməyə yönəldilmişdir. Həm xüsusi bir müəllim, həm də valideynlər uşaqları ilə həyata keçirilə bilər. Bu məşqlərin kifayət qədər az hissəsi var və siz onlara öz dəyişikliklərinizi edə bilərsiniz, bununla da uşağın inkişafı prosesi darıxdırıcı və həyəcanlı deyil.
- İki nimçənin üzərinə irmiki bərabər şəkildə yayın. Uşaqdan krupda eyni şəkli eyni anda iki əllə çəkməsini xahiş edin.
- “Kapitan” məşqi. Sağ əlinizi üzlüklə alnınıza qoyun, sanki kapitan uzaqlara baxır. Sol əl yuxarı qaldırılmış barmaqla yumruğa sıxılır. Əl çaldıqdan sonra əlləri dəyişdirin.
- “Üzük” məşqi. Alternativ olaraq və mümkün qədər tez, barmaqlardan keçin, onları baş barmağınızla bir üzük halına salın, şəhadət barmağından kiçik barmağa qədər. Məşq həm irəli, həm də tərs qaydada həyata keçirilə bilər. Əvvəlcə məşq hər əllə ayrı-ayrılıqda, sonra hər iki əllə birlikdə aparılır.
Kağız, fırça və boyaların köməyi ilə həm uşaqlar, həm də böyüklər ətrafdakı dünyaya yaradıcı, birbaşa baxmaq üçün fitri qabiliyyətlərini üzə çıxarmağa çalışdıqları zaman sağ yarımkürənin rəsmləri zamanı sağ yarımkürənin işini də inkişaf etdirə bilərsiniz.
Ümid edirik ki, məqalə faydalı oldu şərd yazıb qiymətləndirmə edərək dəstək olmağınızı xahiş edirik. Şəxsi inkişaf kursları ilə bağlı bizə müraciət edə bilərsiz.